فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی (استان فارس)
برای موفقیت در یک بازاریابی تلفنی، فرد بازاریاب باید با مشتری وارد یک مذاکره شود نه اینکه با مشتری گفتگو کند.
این دو واژه معنای متفاوتی از هم دارند.
در ادامه تمایز میان یک مذاکره و یک گفتگو را به طور کامل شرح می دهیم :
مذاکره و گفتگو دو واژه جدا از هم هستند اما معنی آنها تقریبا به هم نزدیک است،
برای یک بازاریابی تلفنی موفق لازم است بدانیم چه زمانی در حال مذاکره هستیم و چه زمانی درحال گفتگو ؟
در ادامه به تفاوت معنایی این دو واژه می پردازیم.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 09900017061
وجوه تمایز میان مذاکره و گفتگو
تمایز اول : مذاکره برنامه ایست از پیش تعیین شده و فرآیند محور است، اما گفتگو اینگونه نیست.
تمایز دوم : برای مذاکره کردن باید موضوع به صورت دقیق و کاملا واضح مشخص شود،
درصورتی که برای گفتگو کردن نیازی به طرح موضوع نیست.
تمایز سوم : در فرایند مذاکره باید هدف مشخص باشد،
اینکه با چه هدفی قصد دارید مذاکره کنید بسیار اهمیت دارد اما در گفتگو عموما افراد بدون هدف خاصی با یکدیگر صحبت می کنند.
تمایز چهارم : در یک مذاکره باید بازه زمانی تعیین شود تا به نتیجه موردنظر دست یابید،
اما در یک گفتگو مشخص بودن بازه زمانی برای صحبت اهمیتی ندارد.
تمایز پنجم : در یک مذاکره باید ارزش افزوده ایجاد شود، که این موضوع برای یک گفتگو به هیچ عنوان نیاز نیست.
برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید: 09900017061
[ بازدید : 138 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]