فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی شیراز – قسمت پنجم

7 / 9 / 1397
8:23
خانم طالبی

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی

در ادامه مباحث قسمت قبل به تفاوت افراد در نوع حضور فیزیکی و ذهنی آنان می پردازیم.

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی شیراز – قسمت پنجم

فوت و فن های بازاریابی تلفنی

بازاریاب هایی هستند که در کارشان فقط حضور فیزیکی دارند و دل و ذهنشان درگیر کاری که انجام می دهند نیست.

این افراد مانند یک رباتی هستند که بدون درگیر کردن فکر و ذهنشان فقط کارها را انجام می دهند.

دسته دیگری از بازاریاب ها هستند که علاوه بر حضور فیزیکی، دلشان هم با کارشان هست

و درواقع دلسوزانه کار انجام می دهند، اما فکر و ذهنشان جای دیگری است.

این افراد نسبت به دسته اول موفقیت بیشتری کسب می کنند اما باز آنچنان که باید درگیر کار نیستند.

دسته سوم بازاریاب هایی هستند که هم حضور فیزیکی دارند هم روح و روان و فکر و ذهنشان درگیر کارشان است.

این افراد کاملا درگیر کار شده اند و مسلما بسیار بیشتر از دو دسته اول به موفقیت دست می یابند.

حقوق بازاریابی که فقط در کار حضور فیزیکی دارد باید با بازاریابی که کاملا درگیر کارش شده تفاوت داشته باشد.

دسته سوم از بازاریابان علاوه حقوق باید پاداش هم دریافت نمایند.

تفاوت یک بازاریاب حرفه ای با یک بازاریاب معمولی در فوت و فن های بازاریابی تلفنی

در پیگیری بازاریاب باید کاملا خودش را درگیر کار کند و بعد از هر مذاکره با مشتری تحلیل و بررسی زیادی انجام دهد.

یک بازاریاب حرفه ای در هر لحظه از مذاکره باید یک ارزش افزوده ای نسبت به لحظه قبل ایجاد کند.

این ها تفاوت هایی هستند که یک گفتگو را از یک مذاکره تمایز می دهند.

در دنیای امروزی که علم و تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و روبط انسان ها بسیار پیچیده تر از قبل شده اگر بازاریاب به صورت حرفه ای عمل نکند و خود را درگیر کارش نکند نمی تواند موفقیتی در کار کسب کند.

انسان های امروزی بسیار حرفه ای تر از زمان های قبل شده اند و هرچقدر بازارایاب حرفه ای تر باشد در مذاکره با مشتری آسیب کمتری می بیند.

چه زمانی یک مذاکره تلفنی خوب انجام شده و چه زمانی یک مذاکره بد ؟

در ظاهر شاید تصور کنید اگر مشتری در طی یک مذاکره، هر مطلب و موضوعی را که بازاریاب عنوان می کند تایید کند

و هیچ مخالفتی در هیچ زمینه ای با بازاریاب نکند و هیچ ایرادی از صحبتهای مطرح شده نگیرد،

یک مذاکره تلفنی خوب و موفقی انجام شده و مشتری کاملا جذب گفته های بازارایاب شده و مذاکره به نتیجه رسیده است.

اما اصلا این طور نیست.

افرادی که فقط بله قربان گو هستند و همه صحبتهای طرف مقابل را بدون کوچکترین مخالفتی تایید می کنند

در واقع بیشتر قصد فرار از مذاکره را دارند و تمایلی برای ادامه صحبت با بازاریاب را ندارند،

در مقابل مشتریانی هم هستند که طی مذاکره بسیار سخت گیر هستند

و فقط قصد موضع گیری با صحبتهای بازاریاب را دارند.

مذاکره با این افراد هم به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید و در هر دو صورت یک مذاکره تلفنی بد صورت گرفته است.

زمانی میتوانیم بگوییم یک مذاکره تلفنی خوب انجام شده که مشتری نه بطور کامل همه چیز را تایید کند

و سوال و ایراد مخافتی نداشته باشد و نه اینکه بسیار سخت گیر باشد و در مقابل تمام صحبتهای بازاریاب موضع گیری کند.

یک بانک اطلاعات از مشتریان ایجاد کنید

برای بدست آوردن اطلاعات از مشتریان راههای مختلفی وجود دارد،

مثل نمایشگاه ها، کتاب ها، شبکه های اجتماعی، ویزیت های حضوری و غیره. اطلاعاتی را که بدست می آورید به صورت یک فایل اکسل تهیه کنید.

اطلاعات را بصورت کامل و دقیق بنویسید و برای آنها یک برنامه پیگیری (following plan) و یک برنامه نهایی (target plan) تهیه کنید.

در برنامه پیگیری هر مشتری همه اطلاعات مشتری را کامل و دقیق یادداشت کنید تا در پیگیری بعدی همه اطلاعات را در دسترس داشته باشید.

پس از هر تماس که با مشتری برقرار کردید با توجه به شناختی که از طرف مقابل کسب کردید

اهدافتان را مشخص کنید تا در مکالمه و یا پیگیری بعدی بدانید چه موضوعاتی را باید مطرح کنید و چه کاری را باید انجام دهید.

ایجاد بهانه برای شروع صحبت

برای مذاکره قبل از صحبت کردن حتما مقدمه چینی بکنید و برای صحبت هایتان بهانه داشته باشید،

سپس وارد بحث اصلی شوید.

برای مثال اگر شماره مشتری را از داخل وب سایت وی بدست آورده اید

ابتدای صحبتهایتان از وب سایت مشتری تعریف کنید و ایشان را به خاطر داشتن وب سایت تحسین کنید

و به مشتری بگوئید که شماره اش را از داخل وب سایتش بدست آوردید

و بعد از مقدمه چینی ها وارد بحث اصلی و هدفتان برای تماس با فرد شوید.

سعی کنید اطلاعات مشتری را قبل از مذاکره از طریق وبسایت مشتری، سوابق کاری،

شرکای تجاری که آنان را می شناسند و سایر موقعیت ها بدست بیاورید و با دست پر وارد مذاکره شوید.

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت اول

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت دوم

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت سوم

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت چهارم


شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان


[ بازدید : 193 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به لیست پروژه های در حال ساخت شیراز است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]