آرشیو مطالب 1397/9 | لیست پروژه های در حال ساخت شیراز

لیست پروژه های در حال ساخت شیراز

بروزترین و کامل ترین بانک اطلاعات پروژه های ساختمانی کشور

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 25 / 9 / 1397 11:51
1.شما مالک کارکنانتان نیستی
نمیتوانید افراد را مجبور کنید تا دیر وقت و یا حتی تعطیلات پایان هفته را هم کار کنند. هر شخصی به زندگیش خارج از محل کار اهمیت می دهد، از اینرو با ایجاد کارایی و بازده بیشتر، کمتر نیاز به اضافه کاری خواهد بود.

2.نسبت به شخصیت هر فرد برخورد خاصی با آنها داشته باشید
بعضی افراد خلاقند، بعضی کار گروهی را ترجیح می دهند، بعضی راغبند تنها کار کنند. به این ویژگی ها هنگام استخدام دقت کنید.

۳. کارکنانتان را برای کار گروهی و همکاری تشویق کنید.
افراد را دور هم جمع کنید، و آنها را به عنوان یک گروه مخاطب قرار دهید، همچنین آنها را ترغیب کنید کارهای یکدیگر را انجام دهند تا علاوه بر ایجاد حس مشارکت و همیاری، انعطاف پذیری آنها زیاد شود.

۴. محکم و ثابت قدم باشید.
نور چشمی نداشته باشید، اجازه ندهید دوستی با اعضای گروه در خارج از محیط کار بر روابط کاری شما تأثیر بگذارد، همچنین با واگذار کردن برنامه های خاص به افراد، آنها را آزمایش کنید، ببینید می توانند مسئولیت بیشتری بپذیرند. مطمئن شوید افراد مثمرثمر، آموزش می بینند.

۵. برنامه تشویقی داشته باشید.
برای اتحاد گروه از برنامه‌های تشویقی استفاده کنید، در فضای روحی سازمان تاثیر خواهد داشت اگر برای کارکنان فروش به عنوان پاداش، سفر در نظر بگیرید، در حالی که مثلاً برای کارمندان حسابداری، هیچ قدردانی درنظر نگیرید. بخش‌های مختلف را با هم رودررو کنید و با ایجاد رقابت های دوستانه، اعضای هر گروه را به هم نزدیک تر کنید تا با اتحاد بیشتری تلاش کنند و هر کس که مشارکتی در این کار دارد را تشویق کنید.

راهکارهای موثر برای تعامل مثبت با کارکنان - قسمت اول


برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید.

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان

مشاهده وب سایت نوین آرتا


نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 22 / 9 / 1397 8:36

گام اول با یک وب سایت شروع کنید!

اگر شما یک وبسایت خوب بسازید، بازدیدکنندگان زیادی به شما مراجعه می‌کنند، وبسایت پایه و بنیاد بازاریابی دیجیتال شماست و با ایجاد فضایی برای شما امکان ارائه مشخصات محصولات یا خدماتتان را به مردم فراهم می کند، تا از این طریق آنها بتوانند به اهداف خود برسند و چالش هایی که در مورد محصول شما دارند را برطرف سازند.

با این حال فقط داشتن یک وب سایت زیبا کافی نیست، بلکه باید وب سایت خود را بهینه کنید تا بتواند بازدیدکننده، سرنخ و مشتری برای شما ایجاد کند.

بسیاری از افراد برای بدست آوردن اطلاعات از موتورهای جستجو مثل گوگل استفاده می‌کنند بنابراین باید وب سایت شما در نتایج حاصل از جستجوی آنها نمایش داده شود. به این ترتیب زمانی که افراد می خواهند اطلاعاتی در مورد محصولات و خدمات شما بیابند، به وب سایتتان مراجعه می کنند و اطلاعات مورد نظرشان را کسب می کند.

از طریق بهینه سازی موتور جستجو وب سایت شما به کمک موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا می شود، از اینرو، برای بهینه سازی موتور جستجو دو روش درون صفحه و خارج از صفحه وجود دارد.

در روش بهینه سازی موتور جستجو درون صفحه، کلمات کلیدی از درون وب سایت انتخاب می شود که می‌تواند شامل عنوان، یا کلمات کلیدی مرتبط با حرفه شما و ... باشد. بهبود ساختار وب سایت، افزایش سرعت بالا آمدن صفحه وب سایت و بالا بردن نرخ نمایش موتور جستجو باعث کارایی بیشتر این روش می شود.

روش بهینه سازی موتور جستجو برون صفحه، باعث می شود قدرت کلی وب سایت شما بالا رود، در این روش میزان قدرت وب سایت شما به تعداد لینک هایی که سایر وب سایت ها به وب سایت شما زده اند مربوط می باشد، به طور کلی هدف این روش جذب لینک های ورودی از وب سایت های معتبر و مرتبط است.


ارکان بازاریابی دیجیتال - قسمت دوم


برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید.

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w


شماره تماس: 09123135447


نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان

مشاهده وب سایت نوین آرتا

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 20 / 9 / 1397 9:42

نقش نیروی فروش در بازاریابی موفق

  1. بین یک شرکت و مشتریان ،حلقه سرنوشت‌ساز است.
  2. با برقراری روابط بلند مدت با مشتری موجب حفظ او می شود.
  3. مسئول شناسایی و جذب مشتریان بالقوه می باشد.
  4. مسئول رشد دادن (افزایش سهم شرکت در سبد خرید)مشتری است.
  5. محصولات شرکت را به مشتری عرضه می کند و از او سفارش می گیرد.
  6. مشاور مشتریان، در جهت عرضه کمک های فنی، حل مشکلات دشوار مشتریان و یا حتی کمک به مشتری در جهت تغییر کلیه روش های کسب و کار می باشد.
  7. با ارائه خدمات پس از فروش به تداوم رابطه و افزایش رضایت مشتری می اندیشد.
  8. مسئول پیگیری امور مشتری در شرکت است. هیچ چیز بیش از این در مشتری ایجاد انگیزه نمی کند که مشاهده کند، فروشنده با صداقت پیگیر حل مشکل اوست.
  9. همچون چشم و گوش شرکت عمل کرده، اطلاعات را از مشتریان می‌گیرد و به شرکت ارائه می نماید.
  10. در انتخاب تامین کنندگان واجد شرایط کمک می کند.
  11. در برقراری ارتباط با واسطه ها و کسب اطلاعات از آن ها کوشا می باشد.
  12. در بازار، رقبا را تحت نظر دارد و اطلاعات آنها را به شرکت می دهد.
  13. در بازارهای تجاری، از تخصص های مختلف برخوردار می باشد.
  14. خود را به عنوان یکی از اعضای خانواده کاری می داند.
  15. در صرف هزینه ی بهینه و افزایش بهره وری تلاش می کند.
  16. با عملکرد خوب، تصویر ذهنی مثبتی را در ذهن مشتریان نسبت به شرکت و محصولات آن به وجود می آورد تا مجدداٌ از شرکت خرید کنند، و این تصویر ذهنی باعث می شود که مشتریان مبلغ شرکت در نزد دیگران باشند.
  17. سازمان فروش، مسئول انجام دادن تحقیقات پژوهشی در مورد رضایت مشتریان است لذا صحبت با مشتری، اطلاعات گرفتن از او، سنجش رضایت مشتری، آگاه سازی مشتری از نتایج تحقیقات و اهمیت قائل شدن برای مشتری بسیار مهم است. فروشندگان می توانند قبل از ملاقات، در مورد مشتریان تحقیق کنند. در طول ملاقات از مشتریان سوالات مورد نظر را بپرسند و پس از ملاقات فروش، یافته های مهم را ثبت نمایند.

نقش نیروی فروش در بازاریابی موفق


برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان


مشاهده وب سایت نوین آرتا

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 19 / 9 / 1397 8:15

مهاتما گاندی می‌گوید:

مشتری مهمترین بازدید کننده در محدوده کار ماست. او به ما وابسته نیست، ما به او وابسته هستیم. او مزاحم کار ما نیست، او هدف کار ماست. او یک بیگانه در کار نیست، او بخشی از آن است. ما با انجام کار برای او، لطفی در حق او نمی‌کنیم. اوست که با فراهم کردن این فرصت به ما لطف می‌کند.

پرمودا باترا نیز می‌گوید:

مشتری مزاحمت نیست، او نان و کره ماست. او پول حقوق و منفعت ما را می‌پردازد. مشتری تنها غازی است که هر روز تخم طلا می گذارد، و برای همیشه. پس به او توجه کنید و ناز او را هم بخرید. بهترین خدمات ممکن را بکارید و محصول طلایی برداشت کنید، همراه با منفعت فراوان.

کلیه فعالیت هایی که باب طبع مشتریان (روسای واقعی) نیست را حذف کنید.

ما هم از زمان های دور واژه بسیار زیبا و پرمعنا «ارباب رجوع » را استفاده می‌کردیم، اما چون عمدتاً در فضای کسب و کار انحصاری فعالیت داشتیم، کمتر به عمق معنای آن توجه کرده ایم. ارباب رجوع یعنی اربابی که به خادمان خود مراجعه می‌کند. به واقع مشتری یا ارباب رجوع کسی است که پس از خدا روزی ما در دست اوست.

او انتظار محصول بهتر و خدمت بیشتر دارد و در مقابل هم، پاداش می پردازد. لازمه توفیق، درک مشتری و احساسات وی است. این مهم نیست که شما چه می کنید، مهم این است که مشتری درباره خدمات ارائه شده چه می اندیشد؟ عقیده شما درباره محصولتان و فعالیت‌های تان جالب است، ولی ربطی به خدمت مشتری ندارد، این احساسات و برداشت آنهاست که اهمیت دارد. طبیعی است در این بین از میان خادمان متعدد در دنیای رقابتی کسانی را انتخاب می کند که از نظر او شایسته تر باشند.

مشتری کیست؟ و رابطه با او چه اهمیتی دارد؟

برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان


مشاهده وب سایت نوین آرتا

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 18 / 9 / 1397 8:22

چرا بازاریابی دیجیتال؟

امروزه رقابت و پیشرفت در کسب و کار بدون حضور آنلاین در این عرصه کاری سخت است. بنابراین، بازاریابی دیجیتال برای پیشرفت و توسعه کسب و کار امری بسیار مهم است.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

در بازاریابی دیجیتال در واقع از روش‌های بازاریابی آنلاین استفاده می شود تا یک شرکت به افراد مربوطه به صورت دیجیتال معرفی شود.

از وب سایت شرکت گرفته تا دارایی های تجاری آنلاین شما، تبلیغات دیجیتال، بازاریابی ایمیلی، روزنامه‌ها و مجلات آنلاین و ... همه و همه از جمله روش های بازاریابی دیجیتال به حساب می آیند.

باید توجه داشت که بازاریابی دیجیتال تمایزی بین روش هایی که برای جذب مشتری طراحی شده‌اند و روش هایی که توجه آن ها را کم ‌می کند قائل نمی‌شود. به عنوان مثال تبلیغات بنری و پاپ آپ ها مثل محتوای وب سایت ها از روش‌های بازاریابی دیجیتال هستند، اما این بدان معنی نیست که تبلیغات بنر و پاپ آپ، روش خوبی برای جذب مشتری محسوب می شوند، بر عکس این مدل های تبلیغاتی معمولاٌ باعث بی توجهی مشتری به برند شما می شوند؛ حال آن که با تولید یک محتوای خوب بلاگ برای برند خود، می توانید مشتری را به برندتان جذب کنید.

با یادگیری ارکان مهم بازاریابی دیجیتال و با استفاده از روش های بازاریابی مناسب، بدون آزار مخاطبان با تبلیغات آزار دهنده، آن ها را به مشتریان خود تبدیل و به استفاده از محصولاتتان تشویق کنید.

ارکان بازاریابی دیجیتال شامل موارد زیر است:

1. راه اندازی وب سایت و بهینه کردن آن

2. تدوین یک استراتژی برای تولید محتوای دیجیتال

3. حضور برند در رسانه های اجتماعی

4. تبدیل بازدید کننده وب سایت به سرنخ (lead)

5. استفاده از تبلیغات موثر

6. تبدیل سرنخ به مشتری

7. سنجش عملیات بازاریابی و بهبود دادن آن

چرا بازاریابی دیجیتال؟

برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان


مشاهده وب سایت نوین آرتا

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 17 / 9 / 1397 8:49

فروش مفهوم ساده ای دارد و مستلزم ترغیب مشتری به خرید و انتقال مالکیت است. لویت در تفاوت بین فروش و بازاریابی می گوید: فروش عبارت است از پیدا کردن مشتری برای محصولاتی که در اختیار دارید و بازاریابی عبارت است از حصول اطمینان از اینکه شما اقلام مورد نیاز مشتریان را در اختیار دارید.

فروش یک از بخشهای بازاریابی است، اما فروش اساس موفقیت در کسب و کار است و بدون فروش بازاریابی بی نتیجه است. با پیروی از اصول و رویه های بلندمدت و نیز با ارتقاء مهارت های شخصی، پایه های موفقیت در بازاریابی و فروش را بنیان گذارید.

فروشنده حرفه ای کیست؟

بازاریاب و فروشنده حرفه ای کسی است که هنر و دانش کافی برای توفیق در بازارهای رقابتی و پیچیده امروزی را دارد.فروشندگان موفق دارای تحصیلات عالی یا آموزش های حرفه ای هستند که از طریق آن می توانند روابط بلندمدتی با مشتریان ایجاد و آنها را حفظ نمایند. آنها از طریق گوش دادن به مشتریان، ارزیابی نیازهای آنها و سازماندهی تلاش‌های شرکت برای حل مسئله های مشتری و تامین نیازهای او، می‌کوشند روابط محکمی با او برقرار کنند.

یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی فروشندگان حرفه ای ایجاد رابطه قوی با مشتری است که موجب حفظ، نگهداری و رشد دادن مشتری و نهایتاً سودآوری بلندمدت شرکت می شود.

فروشندگان حرفه ای می دانند با انجام یک معامله، نباید مشتریان را فراموش کرد و بهترین راه برای گرفتن سفارش ایجاد روابط بلندمدت و محکم با مشتریان است.

فروشندگان حرفه ای مشتری را رئیس خود می‌دانند از اینرو خود را مسئول پیگیری امور مشتریان در درون شرکت دانسته و پیوسته در کسب رضایت آنها می کوشند.

فروشندگان حرفه ای علاوه بر گزارش به رئیس خود در درون شرکت به مشتری به عنوان رئیس خود در بازار هم گزارش می دهند.

فروشندگان حرفه ای اعتماد مشتریان را با ایجاد و توسعه روابط بلندمدت جلب کرده و سعی می کنند آن ها را با ارائه دلایل منطقی برای خرید متقاعد کنند.


برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان


مشاهده وب سایت نوین آرتا

فروش چیست؟ جایگاه آن در بازاریابی کجاست؟ - قسمت چهارم.

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 15 / 9 / 1397 8:52

تاکتیک های بازاریابی

بعد از استراتژی نوبت به تاکتیک‌های بازاریابی است، که منظور از آن ابزارهای اساسی برای تاثیر گذاشتن بر مشتریان است.

واژگان تاکتیک‌های بازاریابی، ترکیب بازاریابی، ابزارهای بازاریابی، آمیزه بازاریابی و آمیخته بازاریابی همگی مترادف هم هستند و بیانگر چهار پی (4P)معروف مک کارتی می باشند.

(محصول product، قیمتprice ، ترویجpromotion و توزیعplace )

آمیزه ارتباطات یا ترویج، یکی از این تاکتیک های بازاریابی است. غالباً ترویج را با تبلیغات اشتباه می‌گیرند، در حالی که ترویج شامل تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم است. با این حساب بحث فروش یکی از اجزای پنج گانه ترویج می باشد.

بنابراین فروش، بازاریابی نیست، بلکه فروش بخشی از بازاریابی است. فروش به نتیجه رساندن و به ثمر رساندن کلیه عملیات بازاریابی است.

در مدیریت بازاریابی مباحثی همچون تحقیقات بازاریابی، تقسیم بندی بازار، تعیین بازار هدف، جایگاه سازی برای محصولات شرکت، آمیزه بازاریابی، اجرا کردن فعالیت‌های بازاریابی و کنترل عملیات، مورد بحث قرار می گیرند (به عبارتی تجزیه و تحلیل عملیات، برنامه ریزی، اجرا و کنترل)، اما در مدیریت فروش، مباحث روبرو شدن با مشتری، ارتباط برقرار کردن با او، جذب مشتری و فروختن و تکرار فروش مطرح می‌شود. فروش یعنی پرسیدن از مردم که چه کار می کنند، چگونه، کی، کجا، چرا و باچه کسی آن را انجام می‌دهند و کمک کردن به آنها که کارشان را بهتر انجام دهند.

فروش، شامل درک نیازهای مشتری، ارائه راه حل ها برای رفع این نیازها و کسب توافق با مشتری است، با این هدف که از این طریق یک رابطه برد-برد به وجود آید و مجدداٌ تکرار شود. فروش، یعنی هنر و توانایی به ثمر رساندن کلیه تلاش های بازاریابی، که به صورت ایجاد بازار، حفظ بازار یا افزایش سهم بازار متجلی می شود.

فروش چیست؟ جایگاه آن در بازاریابی کجاست؟ - قسمت سوم

برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان


مشاهده وب سایت نوین آرتا

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 14 / 9 / 1397 8:13

زمانی که افراد زیادی درخواست همکاری با شما را دارند لازم نیست برای استخدام کارکنانتان بیرون بروید، بلکه شما تنها باید بهترین درخواست کننده را گزینش کنید.

افرادی که قصد کار برای تیم شما را دارند صرفاٌ کسانی نیستند که می خواهید استخدام کنید. اگر مشتاق کار بر ای شما هستند، احتمالاٌ این اشتیاق به دلیل آن است که در یافتن کار با افردا دیگر مشکل دارند. به احتمال فراوان، افرادی که فعالانه در پی استخدام هستند، از شرایط فعلی خود رضایت ندارند، یا اینکه اصلاٌ شغلی ندارند. این می تواند دلیل خوبی باشد چرا که نه. اما در هر حال از دیدن آنها در اتاق خود چندان شگفت زده نباشید.

به طور کلی در پی جذب افرادی باشید که به کارفرمایشان وفادار هستند، عادات کاری فوق العاده ای دارند، با بقیه هماهنگ می‌شوند و عاشقانه کارشان را دوست دارند.

شما یک فروشنده در بازار خریداران هستید

راه های استخدام بهترین ها

۱. تماس با کسانی که می شناسید.

تلفن را بردارید و با کسانی که می شناسید و به آن ها اعتماد دارید تماس بگیرید: مشتریان، همکاران در شرکت های مرتبط، فروشندگانی که با آنها در ارتباط هستید حتی رقبا. آن ها ممکن است یک فرد بسیار مناسب را به شما معرفی کنند.

۲. معرفی از طریق کارکنان

از کارکنان بخواهید تا دوستان یا همکارانشان را به شما ارجاع دهند.

۳. کمک از مشاوران شغلی

با مشاوران شغلی دوست شوید و به آنها بگویید که دنبال چگونه فردی هستید تا در مورد جستجو به شما کمک کند.

۴. مساعد کردن شرایط برای داوطلبان مشغول به کار

شرایط را برای داوطلبانی که در جایی دیگر مشغول هستند مساعد کنید تا به راحتی نزد شما بیایند و درخواست استخدام دهند، از اینرو بهتر است قرار ملاقات هایی در ساعات عصر و تعطیلات آخر هفته ترتیب دهید.

برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید.

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 13 / 9 / 1397 8:33

استراتژی بازاریابی

استراتژی چیست؟ استراتژی راه رسیدن به هدف و مجموعه تصمیمات، اقدامات و عملیاتی است که برای رسیدن به رسالت و اهداف شرکت باید اتخاذ و اجرا گردند. استراتژی بازاریابی هم بخشی از استراتژی شرکت است. نکته اساسی در استراتژی این است که در دل این واژه، سه واژه دیگر جای دارند که عبارتند از: «رقیب، مشتری، فرصت».

واژه استراتژی از ارتش وارد ادبیات مدیریت شد. همانطور که یک ژنرال برای دستیابی به هدف باید دشمن را مد نظر داشته باشد، یک مدیر دنیای کسب و کار رقابتی هم برای دستیابی به مشتریان باید رقبا را مد نظر داشته باشد، حال هر کدام که از فرصت‌های بهتر استفاده کردن پیروز می‌شود.

ژنرال در بالای کوهی از سنگ و خاک ایستاده و صحنه های جنگ را مد نظر دارد و مدیر در بالای کوهی از اطلاعات ایستاده و صحنه کسب و کار را زیر نظر دارد.

هدف ژنرال دستیابی به موقعیت X و شکست دشمن است و هدف مدیر دستیابی به مشتریان است. ژنرال با استفاده درست از اطلاعات، تجربه، دانش و شم خود تصمیم می گیرد تا از فرصت ها استفاده مطلوب را ببرد و مدیر هم با بهره‌گیری از همان عناصر در فکر کامیابی از منفعت های بالقوه می باشد. هر دوی آنها ضمن اینکه بایستی مواظب تهدیدات محیطی باشد، درصد افزایش نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف در مقابل دشمن و رقبا هستند. ژنرال به نیروهای پیاده نظام فرمان حرکت می‌دهد و بر عملکرد آنها نظارت دارد، مدیر نیروهای فروش را به صحنه بازار روانه می‌کند و با گزارش گیری مرتب و نظارت مستقیم عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

ژنرال تجهیزات جنگی لازم را در اختیار نیروهای خود قرار می دهد و مدیر نیز وسایل لازم برای توفیق در بازار را در اختیار نیروهای فروش می گذارد.

نیروی پیاده نظام با قدرت توپخانه پشتیبانی می شوند تا با امنیت آتشی که ایجاد می‌شود به پیشروی خود ادامه دهند و نیروهای فروش با شیوه های مختلف ترویج نظیر تبلیغات اثربخش، مورد پشتیبانی قرار می گیرند. نیروهای تدارکات با تامین به موقع ادوات جنگی و آذوقه از نیروهای پیاده نظام پشتیبانی می کنند قسمت های تولید و کلیه نیروهای ستادی وظیفه پشتیبانی از نیروهای فروش که تمام کننده و به نتیجه رساننده عملیات هستند را به عهده دارند.

اما بعد از دستیابی به هدف و پیروز شدن هنوز کار تمام نشده است، چوت هم در صحنه جنگ و هم در صحنه کب و کار مهمتر از پیروز شدن، پیروز ماندن است. همانطور که در جنگ، دشمن در فکر پاتک زدن و پس گرفتن موقعیت است، در کسب و کار هم رقبا آرام نمی نشینند.

فروش چیست؟ جایگاه آن در بازاریابی کجاست؟ - قسمت دوم

برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید.

شماره تماس: 09123135447

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 12 / 9 / 1397 9:10

مدیریت ارتباط با مشتری CRM (customer relationship management) در حقیقت ارتباط بین مشتریان و سازمان و همچنین نیازمندی های آن، را مورد بررسی قرار داده و در طی آن کلیه اطلاعات بعد از جمع‌آوری و یکپارچه سازی به منظور بهره برداری موثرتر مورد استفاده قرار می گیرند.

این اطلاعات در زمینه فروش، بازاریابی، ارتباط با مشتریان و راضی نگه داشتن آنها و تبدیل به یک مشتری دائمی موثر می باشد.

CRM در مبحث ارتباط با مشتریان و به جهت افزایش ارزش وی نیز کاربرد دارد.

هدف اصلی از ایجاد CRM استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی در جهت دستیابی به رفتارهای تجاری بهتر می باشد در صورت به کارگیری صحیح از این سیستم شما قادرید:

· ارائه خدمات بهتر به مشتریان سایت

· تسهیل فرآیند بازاریابی و فروش

· تسریع گردش سرمایه در بین مشتریان

· جذب مشتریان جدید به سمت کسب و کار خود

· کمک به کارمندان فروش در روند عقد قرارداد

· بازدهی بیشتر در تماس تلفنی با مشتریان

در تعریف CRM هدف افزایش رضایت مشتریان، افزایش سود و درآمد و بالا بردن بازدهی در تجارت عنوان شده که کلیه این موارد از طریق برقراری ارتباط قوی با مشتریان قابل انجام می باشد.

امروزه با توجه به بالا رفتن سطح انتظارات مشتریان، رقابت در بین شرکت‌ها به مراتب شدید شده و بنابراین یکی دیگر از اهداف CRM را می توان پاسخگویی هرچه بهتر به انتظارات مشتری دانست.

مدیریت ارتباط با مشتری قسمت - اول

مدیریت ارتباط با مشتری

البته برخی دیگر از اهداف CRM عبارتند از:

· افزایش درآمد از طریق به وجود آوردن فرصت های جدید و کاهش فرصت های از دست رفته و همچنین کاهش فرار مشتری

· ایجاد مشتری وفادار با ارتقا خدمات به مشتریان و افزایش محبوبیت شرکت

· کاهش هزینه با ذخیره اطلاعات سازمان و کاهش دوباره کاری در امر بازاریابی

برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 10 / 9 / 1397 8:24

آیا فروش همان بازاریابی است؟ یا اینکه با هم تفاوت دارند؟ بازاریابی یعنی شناخت نیاز و خواسته های دقیق مشتریان یک بازار هدف کاملا مشخص، و ارائه محصول (که می تواند کالا یا خدمت باشد) به آن مشتریان، به نحوی که علاوه بر ایجاد ارزش بیشتر به مشتریان نسبت به رقبا، در بلند مدت هم برای شرکت سودآوری داشته باشد. بازاریابی که ترجمه ناقصی برای واژه MARTETING است، از فلسفه های بازاریابی شروع می شود. منظور از فلسفه در این مطلب، همان دیدگاه و بینش است. یعنی شرکت ها باید نگاه خود نسبت به بازار و مشتریان را مشخص کنند. دیر زمانی فلسفه در بازارهای جهان، فلسفه تولید بود، سپس فلسفه کالا روی کار آمد، یعنی شرکت ها شیفته کالای خود شدند و مدام در فکر ارتقا کالا، بدون ایجاد نوآوری برای تولید کالای جدید بودند. به بیان دیگر بدون توجه به نیاز مشتری فقط خواسته مشتری را در نظر داشتند. خواسته مشتری کالا بود، اما نیاز او، فایده اساسی آن کالاست که مشتری به دنبالش بود. دیدگاه بعدی فلسفه فروش بود، که دید کوتاه مدت داشت و بازار را برای بلندمدت نمی دید و با هدف فروش بالا تبلیغات سنگین را به کار می برد. فلسفه فروش، مناسب بازاریابی رابطه مند در فضای رقابتی نیست. بعد از این مراحل، فلسفه بازاریابی حاکم شد. دیدگاهی که مشتری را کانون توجه قرار می داد، مشتری را سلطان می دید و تامین نیاز و خواسته او اصل اساسی بود. این فلسفه هم یکجا دچار مشکل شد، جایی که مسائل جامعه نادیده گرفته شد و تحت فشار دولت و گروه های شخصی، شرکت ها مجبور شدند تولیدات خود را طوری سامان دهند که زیانی برای جامعه و منافع بلندمدت مصرف کنندگان نداشته باشد. اکنون فلسفه بازاریابی در جهان حاکم است و این فلسفه هنگامی مهم است که برای جامعه زیانی ایجاد نکند و شرکت ها برای رفع آن برنامه داشته باشند و اقدام کنند.

فروش چیست؟ جایگاه آن در بازاریابی کجاست؟

برای خواندن مطالب بیشتر به کانال تلگرام مراجعه کنید.

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 8 / 9 / 1397 8:53

هنر اداره افراد

ایجاد محیط مناسب

قسمت دوم

۹. گروه را فعال نگه دارید.

معیار های بالایی تعیین کنید که باعث شود افراد کار کنند، در صورتی که اهدافتان سهل‌الوصول باشد گروه مایوس می شود، از اینرو کاری کنید که گروهتان هدف های دشوار ولی قابل دستیابی را بپذیرند.

۱۰. تحت تاثیر قرار نگیرید.

خیلی راحت تحت تاثیر قرار نگیرید اطمینان حاصل کنید که معیارهای شما آنقدر بالا هستند که رقیبانتان را نگران کنند.

۱۱. بدقولی نکنید.

هیچگاه قولی ندهید که نمی‌توانید به آن عمل کنید ناعادلانه است که سخن از پاداشهایی به میان آورید که نمی توانید بدهید.

۱۲. در مدیریت خشونت به کار نبرید.

باعث نشوید که افرادتان احساس ناامنی کنند، طوری که اگر سرسخت و خشن باشید افراد گروهتان اشتباههای بسیاری می‌کنند، از همین رو به خاطر مخرب بودن این رفتار مدیریت خشن در حال ازبین رفتن است، از طرفی دیگر با اینکه احساس امنیت خیلی مهم است اما تعهد کار مادام العمر به افراد ندهید.

۱۳. شرایط شرکت را از کارمندانتان مخفی نکنید.

هیچ چیز را از کارمندانتان مخفی نکنید اگر اطلاعاتی از شرکت در اختیار آنها بگذارید باعث جلب احترام و اعتماد آنها می شوید. طبق قانون افراد شما حق دارند از اوضاع مالی شرکت باخبر باشند، با این حال اگر بخواهید اطلاعات را از آنها مخفی کنید، افرادتان فکر می کنند دلیل شوم و شیطانی در این کار شماست.

۱۴. الگوی خوبی باشید.

مودب باشید و سعی کنید الگوی خوبی برای کارکنانتان باشید هرکس با گروه شما برخورد می کند باید اثر خوبی از شما در ذهن ذهنش بماند، در عین حال وقت شناس، وفادار به شرکت کارآمد و هوشیار باشید.

۱۵. رضایت شغلی کارکنانتان را بررسی کنید.

غیبت های کارمندان و رفتن آنها را از شرکت محاسبه کنید، اگر کارکنان از کار خود ناراضی باشند بیشتر احتمال دارد که دچار بیماری شوند، از اینرو به آمار ترک خدمت کارکنان نگاه کنید، اگر میزان آن در پایان هر سال بیش از ۱۰ درصد بود، معلوم است که کارکنان ناراضی شرکت را ترک می کنند، بنابراین محیط مناسبی ایجاد کنید و کارکنانتان را برای ماندن ترغیب کنید.

هنر اداره افراد - قسمت دوم

برای خواندن مطالب بیشتر مدیریتی به کانال تلگرام مراجعه کنید

https://t.me/joinchat/AAAAAE_5P4cBlsZCgkCX_w

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 7 / 9 / 1397 8:23

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی

در ادامه مباحث قسمت قبل به تفاوت افراد در نوع حضور فیزیکی و ذهنی آنان می پردازیم.

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی شیراز – قسمت پنجم

فوت و فن های بازاریابی تلفنی

بازاریاب هایی هستند که در کارشان فقط حضور فیزیکی دارند و دل و ذهنشان درگیر کاری که انجام می دهند نیست.

این افراد مانند یک رباتی هستند که بدون درگیر کردن فکر و ذهنشان فقط کارها را انجام می دهند.

دسته دیگری از بازاریاب ها هستند که علاوه بر حضور فیزیکی، دلشان هم با کارشان هست

و درواقع دلسوزانه کار انجام می دهند، اما فکر و ذهنشان جای دیگری است.

این افراد نسبت به دسته اول موفقیت بیشتری کسب می کنند اما باز آنچنان که باید درگیر کار نیستند.

دسته سوم بازاریاب هایی هستند که هم حضور فیزیکی دارند هم روح و روان و فکر و ذهنشان درگیر کارشان است.

این افراد کاملا درگیر کار شده اند و مسلما بسیار بیشتر از دو دسته اول به موفقیت دست می یابند.

حقوق بازاریابی که فقط در کار حضور فیزیکی دارد باید با بازاریابی که کاملا درگیر کارش شده تفاوت داشته باشد.

دسته سوم از بازاریابان علاوه حقوق باید پاداش هم دریافت نمایند.

تفاوت یک بازاریاب حرفه ای با یک بازاریاب معمولی در فوت و فن های بازاریابی تلفنی

در پیگیری بازاریاب باید کاملا خودش را درگیر کار کند و بعد از هر مذاکره با مشتری تحلیل و بررسی زیادی انجام دهد.

یک بازاریاب حرفه ای در هر لحظه از مذاکره باید یک ارزش افزوده ای نسبت به لحظه قبل ایجاد کند.

این ها تفاوت هایی هستند که یک گفتگو را از یک مذاکره تمایز می دهند.

در دنیای امروزی که علم و تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و روبط انسان ها بسیار پیچیده تر از قبل شده اگر بازاریاب به صورت حرفه ای عمل نکند و خود را درگیر کارش نکند نمی تواند موفقیتی در کار کسب کند.

انسان های امروزی بسیار حرفه ای تر از زمان های قبل شده اند و هرچقدر بازارایاب حرفه ای تر باشد در مذاکره با مشتری آسیب کمتری می بیند.

چه زمانی یک مذاکره تلفنی خوب انجام شده و چه زمانی یک مذاکره بد ؟

در ظاهر شاید تصور کنید اگر مشتری در طی یک مذاکره، هر مطلب و موضوعی را که بازاریاب عنوان می کند تایید کند

و هیچ مخالفتی در هیچ زمینه ای با بازاریاب نکند و هیچ ایرادی از صحبتهای مطرح شده نگیرد،

یک مذاکره تلفنی خوب و موفقی انجام شده و مشتری کاملا جذب گفته های بازارایاب شده و مذاکره به نتیجه رسیده است.

اما اصلا این طور نیست.

افرادی که فقط بله قربان گو هستند و همه صحبتهای طرف مقابل را بدون کوچکترین مخالفتی تایید می کنند

در واقع بیشتر قصد فرار از مذاکره را دارند و تمایلی برای ادامه صحبت با بازاریاب را ندارند،

در مقابل مشتریانی هم هستند که طی مذاکره بسیار سخت گیر هستند

و فقط قصد موضع گیری با صحبتهای بازاریاب را دارند.

مذاکره با این افراد هم به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید و در هر دو صورت یک مذاکره تلفنی بد صورت گرفته است.

زمانی میتوانیم بگوییم یک مذاکره تلفنی خوب انجام شده که مشتری نه بطور کامل همه چیز را تایید کند

و سوال و ایراد مخافتی نداشته باشد و نه اینکه بسیار سخت گیر باشد و در مقابل تمام صحبتهای بازاریاب موضع گیری کند.

یک بانک اطلاعات از مشتریان ایجاد کنید

برای بدست آوردن اطلاعات از مشتریان راههای مختلفی وجود دارد،

مثل نمایشگاه ها، کتاب ها، شبکه های اجتماعی، ویزیت های حضوری و غیره. اطلاعاتی را که بدست می آورید به صورت یک فایل اکسل تهیه کنید.

اطلاعات را بصورت کامل و دقیق بنویسید و برای آنها یک برنامه پیگیری (following plan) و یک برنامه نهایی (target plan) تهیه کنید.

در برنامه پیگیری هر مشتری همه اطلاعات مشتری را کامل و دقیق یادداشت کنید تا در پیگیری بعدی همه اطلاعات را در دسترس داشته باشید.

پس از هر تماس که با مشتری برقرار کردید با توجه به شناختی که از طرف مقابل کسب کردید

اهدافتان را مشخص کنید تا در مکالمه و یا پیگیری بعدی بدانید چه موضوعاتی را باید مطرح کنید و چه کاری را باید انجام دهید.

ایجاد بهانه برای شروع صحبت

برای مذاکره قبل از صحبت کردن حتما مقدمه چینی بکنید و برای صحبت هایتان بهانه داشته باشید،

سپس وارد بحث اصلی شوید.

برای مثال اگر شماره مشتری را از داخل وب سایت وی بدست آورده اید

ابتدای صحبتهایتان از وب سایت مشتری تعریف کنید و ایشان را به خاطر داشتن وب سایت تحسین کنید

و به مشتری بگوئید که شماره اش را از داخل وب سایتش بدست آوردید

و بعد از مقدمه چینی ها وارد بحث اصلی و هدفتان برای تماس با فرد شوید.

سعی کنید اطلاعات مشتری را قبل از مذاکره از طریق وبسایت مشتری، سوابق کاری،

شرکای تجاری که آنان را می شناسند و سایر موقعیت ها بدست بیاورید و با دست پر وارد مذاکره شوید.

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت اول

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت دوم

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت سوم

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت چهارم


شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 6 / 9 / 1397 9:22

ایجاد محیط مناسب

ابتدا فکر کنید چگونه و تا چه حد نیاز افراد گروهتان را برآورده می کنید. چقدر سعی می کنید آنها هر روز در انتظار آمدن به سرکار باشند.

۱. دقت هنگام گزینش کارکنان

با بهره‌گیری از آموزش به افراد جدید الورود کمک کنید در کار خود جا بیفتند.

۲. به کارکنانتان اجازه ابتکار عمل دهید.

این کار باعث می شود از کارشان لذت ببرند و حداکثر کارایی را داشته باشند.

۳. کمک کنید افراد اهمیت شغل خود را درک کنند.

گزارش های خوبی را که دریافت می کنید به کارکنان انتقال دهید تا ارزش کار خود را بفهمند، و اگر اشتباهی داشته اند وضع را به حالت عادی بازگردانید.

۴. حقوق عادلانه و براساس شایستگی های کارکنان درنظر بگیرید.

پول در افراد ایجاد انگیزه می کند. هروقت ممکن بود برای فعالیت‌های فردی پاداش مالی در نظر بگیرید.

۵. بهترین امکانات رفاهی را برای کارکنان ایجاد کنید.

ایجاد محیطی دلپذیر، وسایل دفتری جدید، مکان غذاخوری و... باعث سرمایه گذاری بزرگی بر روی کارکنانتان می شود.

۶. روند پیشرفت افراد را بررسی کنید.

به طور مرتب و دائم جلساتی ترتیب دهید تا در مورد پیشرفته تک تک افراد بحث و گفتگو کنید به خاطر داشته باشید که شما مربی هستید و می توانید توانایی‌ها و مهارت‌های آنها را بهبود ببخشید.

۷. هدف مشخص تعیین کنید.

طبق هدف های مشخص شده سازمان را اداره کنید و در مورد معیارهای قابل سنجش با هم توافق کنید، و از تعیین هدف های مبهم و نامعلوم اجتناب کنید. مثل، «همگی کار کنیم که امسال سود خوبی کسب کنیم».

۸. فعالیت افراد را ارزیابی کنید.

میزان مشارکت همه افراد را بسنجید، به نحوی که اگر یکی از افراد شما مدعی است که کار آنها را نمی‌توان ارزیابی کرد، شرح وظایف کار آنها را بررسی کنید و ببینید اگر این افراد بروند چقدر ضرر می‌کنید.

برای خواندن مطالب بیشتر مدیریتی به کانال تلگرام مراجعه کنید

https://t.me/joinchat/AAAAAFFPfIUkjrfSD-l_Cw

شماره تماس: 09123135447

نوین آرتا مرجع تبلیغات صنعت ساختمان

نویسنده :خانم طالبی
تاریخ: 5 / 9 / 1397 9:30

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی

در ادامه مباحث قبلی به سایر وجوه تمایز میان یک گفتگو با یک مذاکره می پردازیم:

5-در یک مذاکره باید ارزش افزوده ایجاد کنید

در مذاکره باید به گونه ای اهداف و موضوعات خود را با برنامه ریزی پیش ببرید که در پایان مذاکره ارزش جدیدی نسبت به قبل از مذاکره با مشتری به دست آورده باشید.

تفاوت پیگیری کردن با سماجت داشتن !!!

در بازاریابی بسیار مهم است که شما در حال پیگیری یک مشتری هستید یا در این زمینه سماجت می کنید.

مسلم است که پیگیری و سماجت با هم تفاوت هایی دارند که آن ها را بیان می کنیم.

تفاوت اول در زمان انجام آنهاست!

تفاوت اول در زمان انجام آنهاست، به این صورت که اگر بازاریاب با مشتری هر روز رأس یک ساعت مشخص مثلا ساعت 11 صبح تماس بگیرد سماجت به خرج داده است.

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی شیراز – قسمت چهارم

فوت و فن های بازاریابی تلفنی

این تکراری بودن زمان تماس در مشتری حس خوبی را ایجاد نمی کند،

زیرا ممکن است این فرد در این تایم دغدغه فکری بسیاری برای کار خود داشته باشد

و وقتی بازاریاب هر روز رأس همین ساعت با وی تماس می گیرد باعث کلافگی و به ریختگی افکار مشتری در کارش می شود

و سماجت بازاریاب برای حصول موفقیت در عقد قرارداد با مشتری نتیجه عکس می دهد.

در مقابل هنگامی که بازاریاب در تایم های متفاوت با مشتری تماس می گیرد حس خوبی در او ایجاد می کند.

هنگامی که بازاریاب برای مثال دفعه اول ساعت 10 صبح با مشتری تماس بگیرد

و تماس بعدی را به بعدازظهر کند، درحال پیگیری مشتری است.

طبق آماری که بازاریابان داشته اند تعداد مذاکراتی که در تایم های بعدازظهر به نتیجه رسیده بیشتر از مذاکراتی است که صبح ها انجام شده است.

علتش این است که افراد صبح ها مشغول کسب و کار خود هستند

و دغدغه فکری زیاد آن ها موجب عدم تمرکز روی سایر مذاکرات می شود و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت،

اما بعدازظهرها فکرشان آزادتر است و بیشتر تمایل به مذاکرات غیر کاری با شما خواهند داشت.

تفاوت متابولیسم افراد

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است متابولیسم افراد با یکدیگر متفاوت است.

برخی از افراد صبح ها بسیار سرحال ترند و انرژی بیشتری دارند و مذاکره با آنان در تایم صبح بهتر به نتیجه می رسد.

در مقابل عده دیگری از افراد هستند که شب ها انرژی بیشتری دارند.

یافتن این مطلب که کدام فرد چه زمانی سرحال تر است، در روند مذاکره تأثیر بسزایی دارد.

یک بازاریاب حرفه ای در پایان هر مذاکره ای از مشتری می پرسد که چه زمانی برای تماس بعدی از نظر وی مناسب تر است

و مشتری به این دلیل که بازاریاب برای وقت وی ارزش قائل شده حس خوبی پیدا می کند و زمان مناسب را خودش اعلام می کند.

این اقدام هوشمندانه هم باعث شناخت بیشتر مشتری می شود هم مذاکره بعدی را به حصول نتیجه مطلوب تری سوق می دهد.

تفاوت دوم در موقعیت است!

یک بازاریاب سمج فقط در یک موقعیت مشخص و تکراری مدام درحال مذاکره با مشتری است،

درحالی که یک بازاریاب حرفه ای موقعیت های مختلف را می سنجد و هر بار در مکان ها و محل های متفاوتی مشتری را ملاقات می کند.

تفاوت سوم استفاده از ابزارهای ارتباطی گوناگون برای ارتباط با مشتری است!

یک فرد سمج فقط به یک طریق با مشتری ارتباط برقرار می کند

اما یک بازاریاب حرفه ای مشتری را در موقعیت ها و زمان های مختلف با ابزار ارتباطی گوناگون از قبیل شبکه های اجتماعی ، فضای مجازی و فضای حقیقی دنبال می کند تا بالاخره به نتیجه مورد نظر خود دست یابد و مشتری را جذب کند.

بازاریاب باید با مشتری به گونه ای رفتار کند که در نظر او یک فرد سمج به حساب نیاید.

بازاریاب باید طی مذاکراتی که با مشتری انجام می دهد به صورت کاملا حرفه ای اطلاعات بسیاری از ایشان دریافت کند

و بر حسب علایق و سلیقه مشتری در زمان های متفاوت و موقعیت های مناسب،

ابزارهای ارتباطی گوناگونی را به کار بگیرد تا در نهایت به جذب مشتری منجر شود.

تفاوت چهارم کمک گرفتن از افراد مختلف در پیگیری مذاکرات است!

بازاریاب های حرفه ای برای پیگیری های خود گاهی هم از دیگران برای ادامه روند کار کمک می گیرند و کار تیمی انجام می دهند.

این افراد برای اینکه موفق تر باشند از همکاران و اعضای تیمشان کمک میگیرند

و در این صورت احساس خوشایندی به مشتری در ادامه روند کار القا می کنند،

اما افراد سمج و بی تجربه به تنهایی کار خودشان را انجام می دهند و انفرادی عمل می کنند .

موفقیت در فروش ارتباطی به موقعیت جغرافیایی ندارد بلکه به توانایی و شیوه کار بازاریاب بستگی دارد.

هرچقد بازاریاب حرفه ای تر باشد، از شیوه ها و ابزار مختلف استفاده می کند

و در زمان ها و موقعیت های متفاوت مشتری را جذب می کند.

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت اول

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت دوم

فوت و فن های بازاریابی تلفنی محصولات ساختمانی قسمت سوم


برای خرید اشتراک و سفارش بانک اطلاعات ساختمانی با

شماره 09170475232 تماس حاصل فرمائید.

درباره من
تازه ترین مطالب
جستجو در وبلاگ


  • کل بازدید:86512
  • بازدید امروز :122
  • یازدید دیروز : 61
  • بازدید این ماه : 248
  • بازدید ماه قبل : 395
  • تعداد نویسندگان : 0
  • تعداد کل مطالب : 109
  • :
  • آخرین بروز رسانی : 1397/9/25
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]